Ouders en leerlingen zeer tevreden over het thuisonderwijs op De Grondtoon

Uit een korte peiling onder ouders blijkt dat 92% de organisatie van ons thuisonderwijs goed tot zeer goed heeft ervaren.

De voornaamste redenen zijn het de wisselende activiteiten voor de jongste kinderen, het overzichtelijke lesrooster in MijnLeerlijn met de opdrachten per dag, de bijgevoegde stappenplannen en instructiefilmpjes en de mogelijkheid om leerkrachten vragen te stellen via de messenger.

De hulp van leerkrachten is goed tot zeer goed beoordeeld door 90% van de ouders. De werktijd die leerlingen nodig hadden voor het maken van de opdrachten was wisselend. Door 86% is het als ‘prima’ ervaren.

Om een leerachterstand maakt 80% procent van onze ouders zich geen zorgen. Eveneens 80% geeft aan dat het heel fijn was dat er thuis ‘gewoon’ verder gewerkt kon worden. Het contact met medeleerlingen en de structuur van school worden genoemd als voornaamste redenen om weer naar school te gaan.

We zijn trots als team dat we kunnen stellen dat de organisatie van ons thuisonderwijs goed is. Het leerdoelgericht onderwijs werkt ook wanneer de leerlingen niet fysiek op school aanwezig zijn, dankzij de gebruikte software en techniek kan het leren voor een groot gedeelte doorgaan. Tijdens de overgangsperiode, waarin we gedeeltelijk weer naar school gaan, kiezen we er daarom voor om de organisatie zo voort te zetten.

Bekijk hier de uitslag van de peiling: 
{phocadownload view=filepreviewlink|id=107|previewwidth=1000|previewheight=600}


Vragen of benieuwd naar meer praktijkverhalen? Neem contact met ons op.

Leave your comments

Comments

  • No comments found